Julekalenderen 2018

8.

Aller først: Vinnerne av ett stykke hver julesåpe ble: Marie og Tonje. Gratulerer!

Førsteinntrykket er veldig viktig, men trenger dette å gjelde for gaver man gir bort? Skal det ikke telle mer hva selve pakken inneholder enn hva den er pakket inn i? Hvorfor skal man kjøpe inn gavepapir i alle regnbuens farger, pynte med tråd som matcher og kanskje en liten rosett eller sløyfe i tillegg?

gavepapir
Vi pakker inn en ting som mest sannsynligvis allerede har emballasje i enda mer emballasje, fordi det skal se fint ut. Hvorfor?

Gaver som er pakket inn fint er veldig pent å se på, men jeg tror ikke man blir gladere av å få den pakken enn en som ikke skinner. Man skal dessuten bare rive av gavepapiret for så å kaste det, så hvorfor skal det være så fancy?

Da ender man opp med den gaven jeg gav til tantebarnet mitt for noen år siden; en kjempesøt bamse som ble lagt til side fordi vi surret gavetråden rundt det skinnende gavepapiret og lekte hund med det. Etter det gir jeg bort gavene i gråpapir og bruker garn eller hyssing som tråd.

Og jeg skriver hvem det er til rett på papiret. Kanskje jeg til og med tegner litt for å pynte litt ekstra. Men jeg har fått nok av fancy gaveinnpakning. Bruk en kongle eller en grankvist i stedet!

gave
Gjør det enkelt ved å holde deg til innpakning som kan resirkuleres eller komposteres. Om du skal gi bort en liten gave, hvorfor ikke pakke inn i bivokspapir?

Legg igjen en kommentar